Workshop feedback geven en ontvangen

Wat ik tegen je wil zeggen…..

Als we met collega’s samenwerken dan horen en zien we veel dingen die we goed vinden maar ook dingen die we minder goed vinden.

Hoe vaak zeggen we dit tegen onze collega’s? En als we al iets zeggen op wat voor wijze spreken we de bewuste collega dan aan?

Uitgangspunt:

Hoe geef je iemand feedback en hoe ontvang ik feedback van een ander.

Doel:

  • Je ontdekt dat er een verschil is in gedrag en persoon.
  • Je leert iemand aanspreken over het gedrag wat je merkt en wat dat met jou doet.
  • Je maakt concrete afspraken over de toekomst

Werkwijze: 

Er wordt gebruik gemaakt van een aantal modellen om de opgedane ervaringen te borgen.

Die modellen zijn o.a: het DAS model, de Roos van Leary, Transactionele Analyse en het Gespreksschakelmodel en het kernkwadrant.

Ik maak zo weinig mogelijk gebruik van de theorie. Aan de slag! is mijn motto. vanuit het ontdekken wat het effect is van je gedrag leer je veel meer dan uit een boek. Door middel van oefeningen, simulaties en rollenspellen komen we er achter wat voor jou het meest effectief is om toe te passen in de praktijk. Daardoor is casuïstiek vanuit de praktijk en belangrijk onderdeel.

Resultaat:

Je bent uitgerust met een koffer vol gereedschap om op een effectieve manier iemand aan te spreken op het gedrag. Je bent in staat om feedback op een goede manier te ontvangen.

Voor wie:

Iedereen die te maken heeft met collega’s en/of medewerkers en bij wil dragen aan een betere samenwerking.

De workshop duurt een dagdeel en wordt gegeven in groepen van 6 t/m 12 personen.

Deze workshop wordt  op maat gemaakt in overleg met de opdrachtgever.