A2FEBD03-C5C6-4027-9CAF-B8A4E9F34715

Ons camperavontuur deel 5

In Meersburg hebben we heerlijk gegeten in een visrestaurant met uitzicht op de Bodensee. Het valt ons steeds weer op hoe vriendelijk iedereen hier is.

De volgende dag wilden we de twee kastelen bekijken vlabij Füssen: Slot Schwangau en Neuschwanstein. Het tweede slot is nooit afgebouwd omdat de koning kwam te overlijden. Hij heeft er een maand gewoond. Beide kastelen zijn overdreven ingericht met veel pracht en praal van de troonzaal tot een slaapkamer met verlichte hemel en zelfs een grot nasgemaakt met gekleurd licht.44727A9C-CC16-4751-8DA5-EA714AF57B4D

Prachtig om te zien zijn ook de keukens van Neuschwanstein. Na de rondleidingen in de kastelen zijn we teruggelopen naar Füssen. Een prachtige wandeling door een mooi natuurgebied.

De volgende stop was Hohenstadt op camping Waldpark. We wilden de was weer eens doen. Helaas dedd de wasmachine en droger het niet, dus heb ik een paar dingen op de hand gewassen. Fijn dat het heel hard ging regenen. Met twee kleerhangers en een straalkacheltje toch de was drooggekregen. Maar snel weer verder reizen naar beter weer. Gelukkig was dat het geval op onze volgende camperstop in Saarbrücken. We hadden een plek naast een prachtig zwembad en waren de enige camper.alle ruimte dus. De bushalte naar het centrum was recht  voor ons, dus lekker even de stad ingeweest en wat geshopt en geluncht.81B62376-BC3D-4DF5-A27E-4C360F09B7ED

Ook nog maar een keer Caffee mit Kuchen gegeten. Hoort er toch een beetje bij. ‘S avonds gezwommen en gedoucht en toen in de camper wat gegeten.

Terwijl ik dit schrijf zijn we onderweg naar Disneyland Parijs. We kunnen daar met de camper staan en gaan twee dagen het park in. Hoort er voor ons toch altijd een beetje bij. Donderdag verwachten we weer thuis te zijn. Ik schrijf dan nog een laatste stukje en zal nog heel wat foto’s posten.

Groetjes en tot later!

Fred

5F958A49-927F-4B76-A846-C7AC05F463A6

Ons camperavontuur deel 4

Hallo allemaal,

eindelijk weer tijd en mogelijkheid om een berichtje te schrijven. Geen WiFi en slecht mobiel. netwerk helpen niet mee. We hebben even een dag pech gehad. De camper stopte er mee op de snelweg. Dat betekende dat we weggesleept werden naar een garage waar ze niet van plan waren ons te helpen. Gelukkig als bij toverkracht deed de auto het weer en konden we verder reizen.  Next stop Arles.1CE9776C-695A-4439-8F17-0A3288C9972EArles is een erg mooie stad waar alles over Vincent van Gogh gaat. Prachtige pleintjes en straatjes en ook nog een Romeinse Arena en Romeins Theater.

4F9F109F-AD43-407A-B8ED-299E8FB8F1BF

Na Arles zijn we verder gereden naar Ramatuelle. Dit ligt vlak bij Saint Tropez. Hier lekker geluncht en boten gekeken.

F7D0544B-900D-4D10-89A5-90DD94E40603

Toen reden we de volgende dag naar een klein dorpje Haut Rives. Doodstil maar wel een gekke bezienswaardigheid: Le Palais Ideal.

E52A8D13-D3F3-41B0-8AB0-32CBA3E12525

Dit is een gek paleis dat gebouwd is door de plaatselijke postbode Cheval in zijn achtertuin

De volgende bestemming was Zwitserland. We gingen naar een camping aan het meer van Genève in Lausanne. Hier konden we de was doen. De volgende dag al weer verder naar Meersburg aan de Bodensee. Prachtig stadje.

moet nu stoppen voordat mijn 3G verdwijnt. Wordt vervolgd!

groetjes van Fred

60AC118D-093E-411C-BFA4-41360E321BCD

Ons camperavontuur: deel 3

Hallo allemaal,

Even weer tijd om jullie een update te geven van ons camperavontuur. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Het bevalt nog steeds uitstekend! Na Dieppe zijn we verder Frankrijk ingetrokken richting het zuiden. We hebben onderweg lekker geluncht in een dorpje op een parkeerplaats.

Daarna weer doorgereden naar Mont st Michel. Daar hebben we gefietst en een wandeling gemaakt vanaf de camperstop om het wonder te aanschouwen:B4E4D5F2-7907-4048-814B-E5455B99BCEA

5B27B6AB-BF0F-46D5-A0C1-D20C487A82C3

Van de buitenkant is het heel indrukwekkend. Je loopt/fietst via een lange weg over het water richten het rotseiland. De buitenkant is totaal anders dan de binnenkant. Daar is het één grote kermis. Voetje voor voetje schuifelden we langs eethuisjes en souvenirswinkeltjes en hebben heel wat trappen beklommen om boven te komen waar we bovenstaande foto hebben gemaakt.

Het was de hele dag droog en zo nu en dan een waterig zonnetje. Warm was het niet dus trui en jas moesten wel aan. In de camper de kachel aan s’avonds, maar we hebben het niet koud gehad.

De volgende dag weer verder getrokken naar Nieul waar we op een kleine camperstop zonder voorzieningen midden in het dorpje hebben overnacht. Het was nu tweede paasdag en alles was gesloten. Gelukkig hadden wij de koelkast vol eten en Peter heeft een heerlijke omelet gemaakt. Nog even het kasteel bekeken vijfhonderd meter van onze camperstop:

33507683-4C3E-4728-AC34-AD1D2EDEFB45

Het heeft die nacht geregend en we wilden nu wel wat meer zon en warmte zien. Dus we besloten de volgende dag een mooi plaatsje te zoeken op een camping aan de rivier de Tarn. Het plaatsje heet Moissac. We konden het mooiste plaatsje aan de rivier uitzoeken:

6C48C267-0A42-49D9-A427-E7E6D7E86D9C

Ik heb die avond pannenkoeken gebakken, dat had ik Peter beloofd: De eerste keer dat we buiten konden eten bij onze camper. Lekker zon en 22 graden! Vanochtend lekker in de zon ontbeten en nu de was in de machine. Straks pakken we de fietsen en gaan de omgeving verkennen. Morgen weer op pad. Nog geen idee waarheen. In ieder geval waar het mooi weer is.